Наказ на провадження освітньої діяльності
Тростянецького дошкільного навчального закладу «Веселка»
Відповідно до частини 3 статті 40 Закону України «Про загальну середню освіту» , Закону України «Про дошкільну освіту», «Положення про дошкільний навчальний заклад» затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003р. №305 (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ №1124 від 05.10.2009, «1204 від 16.11.2011р, №28 від 22.01.2014), Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30.01.2015р. № 67, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.02.2015р за №173/26618, на виконання перспективного Плану проведення атестаційної експертизи, затвердженого наказом відділу освіти Тиврівської районної державної адміністрації від 05.11.2014р. №320 «Про затвердження перспективного Плану проведення державної атестації дошкільних навчальних закладів району на 2015 – 2020р.р.», на виконання наказу відділу освіти Тиврівської райдержадміністрації №83 від 23.03.20016р. «Про проведення атестаційної експертизи в Тростянецькому дошкільному навчальному закладі «Веселка», робочої програми державної атестації Тростянецького дошкільного навчального закладу, з метою здійснення державного контролю за діяльністю дошкільного навчального закладу у період з 25.04.2016р. до 29.04.2016р. була проведена атестаційна експертиза напрямів діяльності Тростянецького дошкільного навчального закладу.
І. Забезпечення якості управлінської діяльності.
1.1. Експертиза шкільної документації.
В ході виконання огляду з’ясовано, що виконання власних повноважень щодо надання послуг з дошкільної освіти заклад здійснює на підставі статуту, останню редакцію якого зареєстровано рішенням №68 7 сесії 6 скликання Тростянецької сільської ради від 12.04.2011р. (с/г І.І.Борщевська) за погодженням начальника Відділу освіти О.Ф. Помацького (06.04.2011р.).
Діючий Статут дошкільного закладу зареєстровано Державним реєстром 12.10.2011р. за номером №11651020000000786.
Згідно Статуту, ДНЗ «Веселка» є дошкільним навчальним закладом (дитячим садком) для дітей віком від 3 до 6 років, що належить до комунальної власності с. Тростянець.
Засновником дошкільного закладу згідно п. 1.3 Статуту, являється Тростянецька сільська рада. Як засновник Тростянецька с/р здійснює фінансування ДНЗ, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
Тростянецький дошкільний навчальний заклад користується такими законодавчо-нормативними документами :
1. Конституцією України ст..10,53 .
2. Законами України : «Про освіту» , «Про дошкільну освіту» , «Про охорону праці» , «Про охорону дитинства» , «Про національну доктрину розвитку освіти» .
3. Міжнародною конвенцією ООН про права дитини.
4.Базовий компонент дошкільної освіти (оновлена редакція).
5.Положення про дошкільний навчальний заклад .
Процес освітньо - виховної роботи в дошкільному навчальному закладі згідно нового Державного базового компоненту здійснюється за програмою «Дитина».
До програми «Дитина» придбано методичне забезпечення, а саме:
- Методичні рекомендації щодо реалізації програми, затвердженої МОН України;
- Усі заняття в ДНЗ;
- Вольдорська педагогіка;
- Організація освітнього процесу від вересня до травня ;
- Художнє слово в щоденному житті дитини;
- Навчання елементів грамоти дітей старшого дошкільного віку ;
- Планування роботи за сферами життєдіяльності ;
- Ігри упродовж дня ;
- Фізичне виховання дітей ;
- Сучасні ділові папери (С.В.Глущак , О.В.Дияк) ;
- Цікава математика (О.А.Шевцова , С.В.Шевчук).
Даними методичними посібниками , при потребі користуються всі
вихователі закладу.
Користуючись наказом Міністерства освіти та науки України від 20.04.2015 року №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності» , було розроблено у закладі розклад занять для молодшо-середньої та середньо-старшої груп . Згідно розкладу, протягом тижня у ДНЗ проводяться заняття: ознайомлення з соціумом – 2 заняття ;
ознайомлення з природним довкіллям – 1 заняття;
художньо-продуктивна діяльність (музика, образотворча діяльність) – 5 занять;
логіко-математичний розвиток – 1 заняття в середньо-молодші групі , та 2 заняття в середньо-старші групі ;
здоров'я та фізичний розвиток – 2 заняття в молодшо-середні групі , та 3 заняття в середньо-старші групі ;
розвиток мовлення і культура мовного спілкування - 2 заняття в молодшо-середні групі та 3 заняття в середньо-старші групі ;
Додаткових освітніх послуг у дошкільному закладі не надають .
Загальна кількість занять на тиждень: молодшо-середня група -13 занять,
середньо-старша група-16 занять.
Максимальне допустиме навантаження на тиждень на дитину в годинах : молодший вік – 3,5 години ;
середній вік – 5,3 години ;
старший вік – 8,3 години .
Дошкільний заклад здійснює свою освітню діяльність згідно з нормативними документами, відповідно до річного плану роботи, погоджено з відділом освіти. Річний план на 2015-2016 навчальний рік дієвий, конкретний, чіткий, має вступну частину, терміни виконання витримані; містить такі розділи: методична робота, удосконалення педагогічної майстерності, робота з батьками, вивчення стану життєдіяльності дітей, організаційно – педагогічна робота, колективні перегляди, адміністративно – господарська робота, виробничі наради. Наявний Акт готовності навчального закладу до початку 2015-2016 н. р.
В навчальному закладі ведеться журнал прибуття (вибуття) дітей, який ведеться керівником закладу. Щороку на початку навчального року складається новий список, до якого включається наявний склад дітей, зміни даних про них та їхніх батьків. До журналу заносяться дані про дітей дошкільного закладу, які прибули до навчального закладу протягом року. Журнал прошнурований, пронумерований, завірений підписом керівника та печаткою закладу. Розпочатий у вересні 2015 року.
В даному навчальному закладі наявні Свідоцтво про Державну реєстрацію (серія ААБ №177380), виписка з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців від 12.10.2011р №11651020000000626 та Довідка АБ №644357 з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ).
В навчальному закладі ведуться відповідні журнали:
- Журнали реєстрації вхідної та вихідної документації, пронумеровані та прошнуровані. Щоденно реєструється вхідна та за потреби вихідна документація. За 2016 р. зареєстровано 31 документ, за 2015р – 62 документи, а за період з 2011 р. по 2015 р. вхідна документація узагальнена. Вихідних документів за 2016 рік зареєстровано 25, за 2015 р. – 50 документів, а в період із 2011 року по 2015р – 71 документ.
- Ведеться контрольно-візитаційна книга (прошита, пронумерована і скріплена печаткою.)
- Ведеться книга наказів з основної діяльності. В 2014 році – описано і зшито 24 накази, в 2015 році – 94 накази, а в 2016 році видано 24 накази.
Ведуться особові справи на вихованців, в яких зберігається заява батьків, довідки про стан здоров’я, ксерокопія свідоцтва про народження.
В журналі обліку звернень та заяв громадян жодної заяви та скарги не зареєстровано. Протягом 2 років до відділу освіти не надходили скарги громадян щодо діяльності дошкільного навчального закладу.
Для отримання інформації про фактичну відвідуваність дітьми ДНЗ «Веселка», в ході огляду, було досліджено відомості «журналу обліку щоденного відвідування групи дітьми». Було встановлено, що журнал ведеться згідно вимог. За даними «журналу обліку щоденного відвідування групи дітьми» з’ясовано, що чисельність дітей, яка фактично перебуває у ДНЗ становить 70‑90 % від спискової.
Номенклатура справ – це обов’язковий для кожного закладу систематизований перелік назв справ, що формуються в її діловодстві, із зазначенням строків зберігання справ. Вона призначена для встановлення в установі єдиного порядку формування справ, забезпечення їх обліку, оперативного пошуку документів .
Керуючись «Примірною інструкцією з діловодства у дошкільних навчальних закладах» ( пункт 1.4 ) завідувач ДНЗ Кірсанова Т.І. видала наказ від 04.01.2016 №1 «Про затвердження номенклатури справ на 2016 рік». Відповідно до додатку до наказу уся документація має гриф згідно затвердженої номенклатури справ.
Пропозиції :
1. Відповідно до листа МОН України «Щодо порядку розроблення програм для дошкільних закладів» № 1/9-369 від 27.05.2010 р. в освітні роботі з дітьми використовувати додаткові освітні програми , що мають відповідні грифи Міністерства освіти і науки України, та придбати їх у методичний кабінет закладу .
2. Завідувачу Кірсановій Т.І.
1.1. Створити куточок для збереження документів, що передаються до архіву.
1.2. Аналіз фінансової документації.
Засновником Тростянецького ДНЗ «Веселка», згідно Статуту є Тростянецька сільська рада, яка здійснює фінансування, матеріально – технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, земельну ділянку, здійснює її господарське обслуговування та ремонт приміщень.
Станом на даний час Технічного паспорту на будівлю ДНЗ не має, так як дошкільний навчальний заклад знаходиться в приміщенні Тростянецької ЗШ.
Рішенням 20 сесії 6 скликання Тростянецької сільської ради
від 26.11.2012 р. було відведено земельну ділянку площею 0,2 га для будівництва та обслуговування закладів освіти. Правовстановлюючі документи на земельну ділянку станом на даний час не виготовленні.
Бухгалтером ДНЗ Лановенко О.І. ведуться інвентарні списки основних засобів, ведеться бухгалтерська документація, розробляється штатний розпис, ведуться Книги обліку матеріальних цінностей,відомості оперативного обліку малоцінних та швидкозношувальних матеріалів, що знаходяться в експлуатації.
Завідувачем ДНЗ Кірсановою Т.І. вчасно подаються тарифікаційні списки працівників, графіки відпрацювання робочого часу учбово–допоміжного персоналу, накази з кадрових та адміністративно – господарських питань, графіки відпусток працівників ДНЗ, звітна документація по харчуванню дітей, статистичні дані щодо кількості дітей, відомості на видачу витратних матеріалів.
Пропозиції :
1. Продовжувати співпрацю між ДНЗ та Тростянецькою сільською радою у вирішенні фінансових питань.
2. Працювати над питанням виготовлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку та приміщення ДНЗ.
1.3. Організація контрольно – аналітичної діяльності
1.3.1. Планування роботи навчального закладу.
Річний план на 2015-2016 навчальний рік дієвий, конкретний, чіткий, має вступну частину, терміни виконання витримані. Планування роботи закладу скоординоване і дієве. Керівник в основному забезпечує якість управлінської діяльності, шляхом внутрішнього контролю за організацією навчально – виховного процесу, забезпечує відкритість і публічність у діяльності навчального закладу.
1.3.2. Наявність внутрішнього контролю за організацією навчально-виховного процесу
Педагогічний аналіз – це функція управління дошкільним навчальним закладом, яка створена для вивчення стану, тенденції і закономірностей розвитку, об’єктивну оцінку результатів педагогічного процесу і вироблення на цій основі рекомендацій щодо упорядкування системи або переведення її на вищий якісний рівень.
Контроль за діяльністю навчального закладу, навчально-виховним процесом здійснює завідувач ДНЗ Кірсанова Тетяна Іванівна. Протягом 2014-2015 навчального року було відвідано 23 заняття, а протягом 2015-2016 навчального року було відвідано 42 заняття у обох групах, про що свідчать записи в журналі контролю за навчально-виховним процесом . При перевірці завідувач проводить чіткий аналіз проведення занять, вказує мету відвідування , підводить підсумок аналізу і надає пропозицій вихователям. Вихователі ознайомлюються з аналізом під особистий підпис.
Дошкільний заклад здійснює свою освітню діяльність згідно з нормативними документами, відповідно до річного плану роботи, погоджено з відділом освіти. Річний план на 2015-2016 навчальний рік дієвий, конкретний, чіткий, має вступну аналітичну частину, терміни виконання витримані.
У закладі навчально-виховний процес організований відповідно до діючого статуту та положення про дошкільний навчальний заклад. У цьому навчальному році ДНЗ згідно нового Державного базового компоненту працює за програмою «Дитина» . Навчально-виховний процес здійснюють вихователі: Дарнопук Тетяна Миколаївна – вихователь молодшо-середньої групи, Кушніренко Зіна Олександрівна – вихователь середньо – старшої групи, та замінний вихователь – Біліченко Неля Василівна.
Серед низки завдань внутрішнього контролю чільне місце займає аналіз стану виконання навчальних планів і програм, а також якість здійснення контролюючої функції керівника закладу. Кірсанова Т.І. якісно веде книгу контролю і керівництва. В ній повністю вказано аналіз навчально - виховного процесу, вказується мета відвідування, надаються висновки та пропозиції, під особистий підпис вихователів.
Серед основних напрямків роботи з контролю за станом виконання навчальних програм пріоритетним є контроль за станом календарного планування . Тетяна Іванівна здійснює такий контроль, постійно перевіряє перспективне та календарне планування вихователів.
Важливу роль для самовдосконалення вихователя має його самоосвіта . Теми самоосвіти вихователів Дарнопук Т.М. та Кушніренко З.О. не вказані у журналах самоосвіти. У вихователів є записи у журналі самоосвіти .
У закладі також ведеться така документація : особові справи дітей , журнал відвідування, журнал здоров'я дошкільників, списки дітей дошкільного віку, книга відомостей про дітей та їх батьків, журнал антропометрії дітей та листок здоров'я дітей.
У дошкільному закладі існує черга на влаштування дітей у кількості 27 дітей, про що свідчать заяви батьків. Завідувач веде журнал реєстрації заяв батьків на влаштування дітей у ДНЗ та дотримується черги .
Кірсанова Тетяна Іванівна веде чіткий облік дітей, які не відвідують дошкільний навчальний заклад.
Тростянецький дошкільний навчальний заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем, девятигодинним робочим днем. Субота, неділя та святкові дні вихідні. Щоденний графік роботи закладу: початок роботи о 8.00., закінчення роботи закладу о 17.00, що цілком влаштовує батьків вихованців. Робота щодо організації різнотривалого перебування дітей, чергових груп у вихідні дні в закладі не проводиться.
Планування роботи закладу скоординоване і дієве. Керівник в основному забезпечує якість управлінської діяльності, шляхом внутрішнього контролю за організацією навчально – виховного процесу; забезпечує відкритість і публічність у діяльності навчального закладу.
За 2 роки роботи порушень вимог законодавства і недоліків у роботі закладу зафіксовано не було.
Забезпечується реалізація плану заходів та діяльності ДНЗ відповідно вимогам законодавства, простежується системність в роботі, конкретність та вчасність прийняття рішень. Порушень вимог законодавства і недоліків у роботі ДНЗ не виявлено.
Пропозиції :
1. Обов'язково вихователям вказати теми самоосвіти у журналі самоосвіти .
2. При наявності коштів,у наступному навчальному році відкрити ще одну групу.
3. Створити консультативний пункт для батьків, діти яких не відвідують дошкільний заклад.
4. Надалі відвідувати заняття, свята і розваги та проводити їх аналіз.
5. При аналізі обов’язково вказувати вихователям дату, підсумок аналізу, надавати пропозиції вихователю та знайомити його під особистий підпис .
1.3.3. Організація харчування дітей.
Тростянецький ДНЗ знаходиться в одному приміщені зі школою. Приготування їжі дітям ДНЗ здійснюється на харчоблоці школи. Кухар Марахович О.А. працює на 0,75 ст., за спеціальністю «кухар». У кухаря пройдений медичний огляд, є всі відповідні записи у медичній книжці.
Харчоблок знаходиться в окремому приміщенні. Готова їжа переноситься дітям у спеціальному посуді, який відповідає санітарним нормам та вимогам. Харчоблок має відокремлену зону для миття посуду (в якому готується їжа), для обробки сирої та готової продукції. Підведена холодна та гаряча проточна вода (бойлер). Харчоблок в достатній кількості забезпечений столовим посудом, шафами, стелажами, холодильним обладнанням та іншим. Весь інвентар промаркований відповідно до вимог. Забезпечено в достатній кількості миючими та дезінфікуючими засобами. Відходи збираються у спеціально промарковані ємності. Приміщення щодня прибирається, а один раз на місяць проводиться генеральне прибирання. Всі засоби прибирання та інвентар зберігаються в окремо відведеному місці. Всі продукти зберігаються відповідно до санітарно-гігієнічних вимог. Є окреме місце для зберігання овочів та фруктів, хлібо - булочних виробів, крупів та іншого.
Миття рук дітей перед прийомами їжі здійснюється в спеціально відведеному місці у приміщенні ДНЗ. Посуд, з якою харчуються діти, миється в садочку в спеціально відведених місцях після кожного прийому їжі.
Режим харчування ДНЗ триразовий. Відповідно до цього складене та погоджене в районній СЕС перспективне меню. Щоденне меню є в наявності, але потребує деяких уточнень. Продукти харчування завозяться у заклад відповідно до потреби. Для організації харчування використовуються продукти відповідної якості, в наявності сертифікати. Постачальниками продуктів у закладі є ФОП Гречук О.А., ПП Головченко О.А. У харчуванні дітей дошкільного віку не виконуються норми відповідно до нормативних документів, в зв’язку з високою вартістю продуктів. Всі добові проби зберігаються у холодильнику зі стікерами із зазначенням дати. Кухар має змінний одяг. Після закінчення робочого дня кухар прибирає робоче місце. Загалом, хотілося б відмітити, що санітарний стан всіх приміщень на високому рівні. У всіх дітей сформовані культурно-гігієнічні навички під час організації харчування. У групах в наявності санітарні куточки, під час навчально-виховного процесу вихователі проводять заняття з дітьми з даного питання.
Ведеться відповідна документація по організації харчування, зокрема:
- сформовано стенд з відповідними інструкціями та правилами (Правила особистої гігієни працівників харчоблоку, правила миття кухонного обладнання та посуду, правила приготування дезінфекційних розчинів для харчоблоку та туалету, інструкція щодо приготування дезінфекційних розчинів і здійснення профілактичних дезінфекцій в НВК, формування культурно-гігієнічних навичок у дітей та інші). Розроблено план контролю за організацією роботи харчоблоку, питання харчування висвітлено у річному плані закладу.
- Журнал бракеражу сирої продукції,
- Журнал бракеражу готової продукції,
- Журнал складського обліку,
- Журнал обліку виконання норм харчування ДНЗ.
- Журнал здоров’я працівників харчоблоку,
- Картотека страв та інші.
Деякі журнали потрібно допрацювати на що було вказано завідуючій Тростянецького ДНЗ.
Завідуючою Тростянецьким ДНЗ здійснюється контроль за організацією харчування у закладі про що свідчать відповідні накази.
Пропозиції:
1. Привести у відповідність журнали по харчуванню та щоденне меню.
До 01.09.2016р.
2. Дотримуватись виконання норм харчування відповідно до Санітарних норм.
Постійно
1.3.4. Здійснення контролю за окремими напрямками навчально-
виховного процесу.
У закладі медичною сестрою працює на 0,5 ст. Манжос С.Г. Медичні книжки працівників зберігаються у медичної сестри. Всі працівники пройшли медичні огляди (10) та мають допуски до роботи. Окремого медичного кабінету в садочку не має. Для роботи медичної сестри виділено окреме місце. Медичним працівником ведеться вся відповідна документація, але деякі журнали потрібно прошити та пронумерувати. На кожну дитину заведена медична картка з результатами повного медичного обстеження. При прийомі дитини до закладу проведено медичний огляд з наступним медичним контролем за перебігом періоду адаптації дитини в колективі. Усі діти оглядаються медичним працівником на наявність педикульозу, шкірних захворювань. Проаналізувавши медичні картки дітей, можна зробити висновки, що на даному етапі діти здорові і складних відхилень у здоров’ї не мають. Завідуючою постійно видаються накази про медичне обстеження дітей та працівників.
Пропозиції:
1.Проводити санітарно – просвітницьку роботу серед дітей та працівників ДНЗ.
Постійно
2. Привести у відповідність відповідну медичну документацію
До 01.09.2016р.
1.3.5. Організація роботи з кадрами
Тростянецький дошкільний навчальний заклад укомплектований педагогічними кадрами.
В Тростянецькому дошкільному навчальному закладі навчально-виховний процес забезпечує 5 педагогічних працівників (1 сумісник). Із них завідувач має не педагогічну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодший спеціаліст, заочно навчається на 2 курсі Вінницького державного педагогічного університету, спеціальність дошкільне виховання, 2 вихователі - молодший спеціаліст (педагогічна освіта: 1 – вихователь ДНЗ, 1 –вчитель початкових класів, ), 1 вихователь – середня загальна, заочно навчається, 1 - музичний керівник – спеціаліст.
20% педагогічних працівників з вищою педагогічною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліст.
В ДНЗ не має педагогічних працівників з кваліфікаційними категоріями.
Згідно штатного розпису на 2016 рік затверджено штат в кількості 10 штатних одиниць: завідувач, вихователь – 2,5; помічник вихователя - 2, музичний керівник -0,25, кухар -1, машиніст по пранню -0,5, робітник по ремонту – 0,5, бухгалтер – 0,5, медсестра – 0,5, завгосп – 0,5, сторож – 0,5, кастелянка – 0,25 ставки. Визначено розряди, посадові оклади, надбавки педагогічним працівникам за престижність праці та вислугу, з місячним фондом заробітної плати 20703,3 грн. та річним фондом 248439 грн.
З метою активізації професійної діяльності, стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня фахової майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету вчительської праці, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу, відповідно до Законів України «Про освіту» (ст.54), «Про дошкільну освіту» (ст. 27), Типового положення про атестацію педагогічних працівників, проводиться атестація педагогічних працівників ДНЗ.
Атестація здійснюється згідно перспективного плану, атестаційною комісією Тростянецької ЗОШ І-ІІІ ст, відповідно до наказу відділу освіти (кількість педагогічних працівників ДНЗ становить менш як 15 осіб).
Аналізуючи стан організації та проведення атестації, слід відзначити, що адміністрацією ДНЗ для цього створені сприятливі умови, а саме: розроблено перспективний план атестації на 2016 - 2020 роки, уточнено списки педагогів, які атестуються, видаються відповідні накази про проходження атестації, погоджені індивідуальні плани. Завідувачем ДНЗ вивчається система роботи вихователів, які проходять атестацію, шляхом відвідування занять і режимних моментів, співбесід із вихователями, перегляду методичних напрацювань та інших матеріалів.
Систематизовано всі атестаційні матеріали за останні роки. Педагогічні працівники атестацію проходять вчасно (1 раз на 5 років) згідно перспективного плану. у 2015 році пройшла атестацію 1 вихователь, у 2016 р. – 0, у 2017 р. – пройдуть 2 (завідувач , вихователь), у 2018 р. – 1 музичний керівник, сумісник.
Закономірним у ході атестації є підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
Однією з форм підвищення кваліфікації є курсова перепідготовка, яка відбувається планово з урахуванням побажань педагогічних працівників щодо змісту, методів і форм проходження курсів.
У ДНЗ складено перспективний план курсової підготовки на 2016 – 2020 роки, на підставі якого кожен педагог обов'язково один раз на п'ять років проходить курси підвищення кваліфікації, (щорічне проходження курсів визначається наказом по ДНЗ).
Ведеться чіткий облік періодичності підвищення кваліфікації педагогічних працівників. На час перевірки не виявлено випадків порушення п’ятирічного циклу підвищення кваліфікації педагогами. У 2013 році - 1 педагог, у 2014 році - 1 педагог, у 2015 році - 1 педагог пройшли курси підвищення кваліфікації.
На всіх педагогічних працівників ведуться особові справи у відповідності до вимог нормативних документів, вони знаходяться у відділі освіти.
Вірно ведеться Книга обліку педагогічних працівників, яка є зведеним документом всіх даних на педагогічного працівника за період його трудової діяльності в даному навчальному закладі. Подаються дані початку трудової діяльності в навчальному закладі, вказується освіта педагога, який навчальний заклад закінчив, де, коли, за фахом диплома, вносяться зміни при переміщенні педагогів, вказується кваліфікаційна категорія, рік атестації, отримані нагороди, планова курсова підготовка та підвищення кваліфікації, сімейний стан та інше.
Трудові книжки на всіх працюючих в основному ведуться відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженої наказом Міністерства праці, юстиції, соціального захисту населення України від 20.07.1993 року №58. Книга обліку руху трудових книжок в належному стані.
Завідувачем ДНЗ розроблені посадові інструкції: завідувача, вихователя, музичного керівника, помічника вихователя, медичної сестри, бухгалтера, завгоспа, кастелянки, машиніста з порання білизни, сторожа, кухара, робітника в яких даний точний опис конкретного робочого місця, визначені суттєві елементи правового статусу працівника, який виконує роботу. Інструкції відповідають тарифно – кваліфікаційній характеристиці і чинному законодавству. Форма посадової інструкції, структура її тексту, відповідають чинним стандартам організаційно – розпорядчої документації.
Працівники ознайомлені з посадовими інструкціями. Інструкції затверджені завідувачем та видані працівникам на руки, про що свідчать записи у журналі обліку видачі посадових інструкцій.
В Тростянецькому ДНЗ ведуться 4 книги наказів: з основної діяльності, з адміністративно – господарських питань, кадрових питань тривалого строку зберігання та кадрових питань тимчасового строку зберігання.
Всі накази з кадрових питань зареєстровані в журналах реєстрації наказів. Журнали ведуться вірно, прошнуровані, пронумеровані сторінки, скріплені печаткою, графи заповнені.
Зміст наказів з кадрових питань в основному вірний, при звільненні, переведенні не завжди є посилання на статті КЗпП України.
Протягом 2015 року видано 12 наказів з кадрових питань тривалого строку зберігання, 17 наказів з кадрових питань тимчасового строку зберігання, 1 наказ з адміністративно – господарських питань, 94 наказів з основної діяльності.
Протягом 2016 року видано 8 наказів з кадрових питань тривалого строку зберігання, 2 накази з кадрових питань тимчасового строку зберігання, 5 наказів з адміністративно – господарських питань, 34 накази з основної діяльності.
Накази про призначення, переведення, звільнення працівників, про надання відпусток тощо, видаються, відповідно до чинного трудового законодавства.
За останні два роки із ДНЗ ніхто не звільнявся.
Пропозиції:
1. Завідувачу ДНЗ працювати над покращенням освітнього та кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.
2. Завідувачу ДНЗ впорядкувати документи з курсової підготовки та атестації педагогічних працівників.
3. Накази про призначення, переведення, звільнення працівників, про надання відпусток , видавати відповідно до чинного трудового законодавства з посиланням на статті КЗпП України.
1.4. Створення безпечних умов для учасників НВП
1.4.1.Створення безпечних умов для здійснення навчально-виховного процесу
Проведеним оглядом відповідності території та приміщення, яке займає ДНЗ, встановлено наступне: за рішенням Тростянецької сільської ради ДНЗ передана земельна ділянка, на якій розташовано будівлю ЗНЗ, в якому знаходяться загальноосвітня школа та дошкільний навчальний заклад «Веселка».
Два дитячі спортивно-ігрові майданчики обладнаний тіньовим навісом, пісочницею, лавочками, залізними, дерев’яними ігровими об’єктами та гумовими виробами, які виготовлені самостійно працівниками закладу. Територія подвір’я затінена високими деревами та частково огороджена парканом.
Проведеним оглядом приміщення встановлено, що ДНЗ розташований в частині будинку в лівому крилі, з проектною потужністю 15 діто-місць. У закладі налічується 41 дитина. У приміщенні спальні розташовані трьохповерхові ліжка-тумби та винесено два ліжка за межі спальні, тому що не дотримано нормативність площі розрахунку на дитину. Отже, не достатньо місця у спальні для охоплення дітей 2 різновікових груп.
В частині будівлі розміщено наступні приміщення:
- коридор ;
- санвузол, в якому розміщено 2 умивальники та 2 унітази;
- спальня кімната,;
- ігрові кімнати.
У закладі централізоване опалення, є електричні конвектори, які опалюють ігрові кімнати та спальню.
На виконання Законів України «Про охорону дитинства», «Про дошкільну освіту», Інструкції з охорони життя і здоров'я дітей у дошкільних навчальних закладах, Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах, з метою забезпечення реалізації прав дитини на життя, охорону здоров'я, соціальний захист, всебічний розвиток, запобігання травматизму, забезпечення здорових і безпечних умов перебування їх у дошкільному навчальному закладі в ДНЗ ведеться робота по формуванню безпеки життєдіяльності та охорони праці, та фіксується у нормативних внутрішніх документах (накази з основної діяльності).
У річному плані передбачені заходи з попередження дитячого травматизму, охорони праці, але відсутні відмітки про виконання. Завідуючою не проведено навчання працівників ДНЗ з охорони праці.
У закладі розроблені та затверджені інструкції для працівників з охорони праці, інструктажі під час виконання різних видів робіт.
Завідувач ДНЗ Кірсанова Т.І. розробила матеріали з питань цивільного захисту.
Проводиться в закладі робота щодо безпеки дітей, планується робота з цивільного захисту, є підтверджуючі накази про проведену роботу.
У закладі ведуться журнали реєстрації інструкцій з питань пожежної безпеки, охорони праці та цивільного захисту (заведений з 2016 року).
Всі працюючі в дошкільному навчальному закладі мають санітарні книжки і проходять медичний огляд.
Наявні стенди для батьків у вестибюлі закладу з роз’яснювальною роботою щодо пожежної безпеки та куточок з питань цивільного захисту.
Вихователі Кушніренко В.О., Дарнопук Т.М., Біліченко Н.В. проводять з вихованцями роз’яснювальну роботу щодо корисних звичок та безпечного поводження у садочку, на вулиці, удома тощо як під час занять, так під час виховних моментів. З батьками у індивідуальних бесідах проводиться профілактична робота з безпеки життєдіяльності дітей. Вихователями ведеться системна робота з дітьми по формуванню здорового способу життя та безпеці життєдіяльності. Створені в закладі куточок порад з даних питань для батьківського всеобучу.
Щодо забезпечення проведення навчально-виховного процесу слід відзначити, що все обладнання в групах, території укріплено і відповідає нормам охорони праці.
Дотримуються норм протипожежної безпеки в будівлях і спорудах. В наявності плани евакуації, є 2 вогнегасники, 1 пожежний щит. Проводяться тренування з евакуації дітей і працівників під час виникнення пожежі. Є затверджені інструктажів з протипожежної безпеки, ведеться журнал з питань протипожежної безпеки.
Щодо проведення замірів опору ізоляції електроустановок та електропроводки, заземлюючих пристроїв є копії актів обстеження.
Контролюється завідуючою в літній оздоровчий період безпека життєдіяльності вихованців під час піших переходів та видаються відповідні накази по ДНЗ.
Є журнали з реєстрації інструктажів нещасних випадків з вихованцями та працівниками. Жодного випадку з зазначеними категоріями осіб не було за останні 3 роки.
Пропозиції:
1. Проводити навчання з охорони праці з працівниками дошкільної установи.
Протягом року
2. Доповнити наявні матеріали з розслідування нещасних випадків з учасниками виховного процесу та працівниками нормативними зразками документів.
Протягом року
3. Винайти додаткове приміщення для розмежування спалень для двох різновікових груп.
Протягом 2012-2017 років.
4. Огородити спортивно-ігровий майданчик дошкільного навчального закладу.
Протягом 2012-2017 років.
1.4.2.Дотримання санітарно-гігієнічних норм під час навчально-виховного процесу
Статтею 14 Закону України «Про дошкільну освіту» передбачено, що наповнюваність груп у дошкільних навчальних закладах становить: для різновікової групи – до 15 осіб. Навчальний заклад відвідує 41 дитина віком від трьох до шести років, хоча дошкільний заклад розрахований на 15 діто - місць.
У дошкільному навчальному закладі функціонує дві різновікових групи, які працює у п’ятиденний робочий тиждень. Прийом дітей до дошкільної групи здійснюється керівником на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють та необхідного переліку документів визначених законодавством. Треба зазначити, що згідно пункту 6 Положення прийом дітей здійснюється протягом навчального року.
Керівником закладу ведеться робота щодо обліку дітей дошкільного віку території, наявні документи про дітей від народження до шести років. Станом на 01.09.2015р. від 0 до 6 років 98 дітей. Охоплення дітей старшого дошкільного віку закладами освіти становить 100%, що забезпечує виконання в повному обсязі статті 3 Закону України «Про дошкільну освіту».
Дошкільний заклад розрахований на 15 діто - місць.
Для реалізації поставлених задач у дошкільному навчальному закладі «Веселка» створені відповідні умови. Працівники закладу проводять профілактичну роботу з даного питання.
У закладі є медична сестра, яка контролює прийняття дітей щоранку. Наявний куточок для надання первинних медичних послуг. Щомісяця проводиться аналіз захворюваності та відвідування дітьми ДНЗ медичним працівником.
Не кожна кімната закладу обладнана термометрами, лише спальня. Постійно дотримується температурний режим відповідно вимог у весняно літній період, а у осінньо-зимовий період температура у комбінованій ігровій кімнаті та спальні становить від +17 - + 20 С . Працівники закладу пройшли інструктаж дій щодо дій в умовах епідеміологічної ситуації.
Проводиться фізкультурно-оздоровча робота вихователями закладу з вихованцями. Для ефективного оздоровлення вихованців в дитячому саду дотримуються санітарно-епідеміологічні норми і правила.
Особливу увагу приділяють провітрюванню приміщення, в яких знаходяться діти; тричі в день проводиться вологе прибирання групових приміщень; двічі в рік виносяться постільні приналежності (матраци, подушки, ковдри) на сонце і мороз; двічі в рік чистять килимові вироби (влітку - прання, взимку - чистка снігом); дотримуються правил застосування (хлорування) і зберігання миючих засобів; під час карантинних заходів строго дотримуються санепідрежиму, туалетна кімната прибирається щогодини.
Пропозиції:
1.Дотримуватись санітарно-гігієнічних умов перебування дітей у ДНЗ.
Постійно
2. Порушити клопотання перед сільською радою про виділення додаткового приміщення, щоб розширити розвивально - ігрове середовище.
1.5 Роль навчального закладу у житті територіальної громади та його суспільна оцінка батьківською громадськістю, громадськими об’єднаннями.
Важливим чинником ефективності навчально-виховної роботи закладу є тісна взаємодія між батьками та педагогами. Педагоги закладу впроваджують сучасні підходи у роботі з батьками. Основні напрямки роботи відображені у річному та календарних планах роботи вихователів. Робота проводиться системно, плани реальні. В закладі створений та діє батьківський комітет у кількості п’яти осіб . Документація ведеться згідно вимог. Вихователі ведуть протоколи групових батьківських зборів. Вихователі Дарнопук Т.М., Кушніренко З.О. та Біліченко Н.В. проводять для батьків бесіди, консультації, індивідуальну роботу; розміщують інформацію у папках пересувках; запрошують батьків на «Дні відкритих дверей», на свята та розваги, на відкриті заняття. В коридорі закладу розміщено куточок для батьків, де вихователь знайомить батьків чим живе садочок.
Робота зорієнтована на потреби, інтереси та запити сім'ї. Батьків залучають до участі в житті ДНЗ. Колектив закладу створюють атмосферу партнерства, довіри та творчості в роботі з батьками. Визначаються батьківські запити та потреби.
У ДНЗ «Веселка» с. Тростянець профспілкова організація об’єднана разом із ЗОШ І – ІІІ ст..
Очолює профспілкову організацію учителька Кузьмінська Аліна Василівна. Робота профорганізації спланована. До складу профкому входять представники ДНЗ. Всі документи, які згідно Статуту профспілки потребують погодження, погоджуються головою профкому школи.
З метою забезпечення наступності і перспективності освітнього процесу, соціокультурної адаптації дітей старшого дошкільного віку до умов навчання у початковій школі та всебічно гармонійного розвитку дітей, збереження та зміцнення їхнього фізичного та духовного здоров’я укладено Угоду про співпрацю Тростянецького дошкільного закладу та Тростянецької ЗОШ І – ІІІ ст. від 17.02.2016р.
Сторони визначають, що співпраця педагогічних колективів можлива за умови взаєморозуміння, взаємоповаги та рівноправного партнерства.
ДНЗ зобов’язується:
- забезпечити якісну підготовку дітей старшого дошкільного віку до шкільного навчання з урахуванням вимог Базового компонента дошкільної освіти та програми розвитку дітей «Дитини».
- Забезпечити фізичну, психологічну готовність дітей до навчання в початковій школі.
- Створити сприятливі умови для розвитку, виховання та навчання дітей, забезпечити в кінцевому результаті формування компетентної особистості. Організувати діяльність дітей з урахування їх вікових, індивідуальних особливостей.
- Брати участь у спільних заходах з метою підвищення рівня професійної майстерності педагогічних працівників.
- Систематично проводити відкриті заходи для учителів початкових класів.
- Консультувати батьків з питань соціальної адаптації дітей до умов навчання в школі.
Тростянецька ЗШ І – ІІІ ст. зобов’язується:
- Зараховувати випускників ДНЗ, які мають необхідні знання, уміння, навички для подальшого навчання в школі.
- Вивчити систему роботу ДНЗ. Проводити спільно з педагогічними працівниками ДНЗ консультаційно – методичну роботу, спрямовану на забезпечення успішної адаптації дітей до умов навчання в школі.
- Систематично проводити відкриті заходи для вихователів ДНЗ.
Сторони зобов’язуються:
- Щорічно складати план спільних заходів ДНЗ і ЗОШ І – ІІІ ст.
- Сприяти взаємодії педагогічних колективів.
Про тісну співпрацю між ДНЗ і ЗОШ підтверджує те, що щорічно на спільних зборах трудових колективів розглядається питання про наступність в роботі ДНЗ та ЗОШ (Протокол №1 від 15.02.2015р, №2 від 26.03.2015р., №3 від 12.03.2016р).
На зборах трудового колективу також розглядаються актуальні питання з життєдіяльності закладу (протокол № 1 від 15.02.2015р., №2 від 26.03.2015р., №3 від 12.03.2016р.)
Згідно плану роботи дошкільного навчального закладу перед трудовим колективом і громадськістю села заслуховується звіт про роботу завідуючої ДНЗ Кірсанової Тетяни Іванівни. Завжди на таких зборах присутні сільський голова О.О.Жук, директор Тростянецької ЗОШ І – ІІІ ст. Біліченко В.В.
1 вересня 2015 року про свою роботу на зборах звітувала також голова батьківського комітету Волощенко Т.В.
15.02.2011 року зборами трудового колективу було затверджено Правила трудового розпорядку (протокол №1 від 15.02 2011р. «За» 8 – чол., проти – 0, утримались – 2 чол.)
Між адміністрацією ДНЗ та сільською радою і профорганізацією ДНЗ заключено Колективний договір, який зареєстрований в Управлінні праці та соціального захисту населення Тиврівської РДА за №18 від 23.02.2016 року.
Як додаток до Колективного договору затверджено штатний розпис на 2016 рік по ДНЗ, передбачено медпрацівниками 20% за престижність праці, 50 % - за складність і напруженість та за вислугу.
У ДНЗ налагоджена взаємодія з Тростянецькою і Марківською сільськими радами. Так, за кошти Тростянецької сільської ради було закуплено в 2014 – 2015 роках меблі на суму 3277 грн., електроплиту – 3650 грн., холодильник – 6900 грн., праску – 390 грн., а за кошти Марківської сільської ради господарські товари на суму – 6623 грн..
Сільський голова О.О.Жук та бухгалтери Осіна Н.В. та Лановенко О.І. часто відвідують дошкільний навчальний заклад, буруть участь у зборах трудового колективу, допомагають коштами. Так, в 2015 році проведено окрему від школи електроенергію, встановлено окремий електролічильник, розроблено проект на заміну вікон на енергозберігаючі тощо.
Завідуючій ДНЗ Кірсановій Т.І. та голові профкому Кузьминській А.В. запропоновано щорічно поповнювати і корегувати додаток №10 до Колективного договору «Про комплексні заходи щодо досягнення встановлених нормативів безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, підвищення рівня охорони праці, запобігання випадкам виробничого травматизму, професійним захворюванням і аваріям.
Пропозиції:
1. В куточку для батьків розмістити інформацію про склад батьківського комітету.
2. Створити куточки для батьків для кожної групи окремо.
ІІ. Забезпечення якості освіти.
2.1.Експертиза рівня організації внутрішнього моніторингу навчальних досягнень (розвитку) вихованців.
У закладі дві різновікові групи - молодшо-середня , яку виховує вихователь Дарнопук Тетяна Миколаївна, стаж роботи становить 23 роки, у 2014 році пройшла курсову підготовку, атестувалась у 2015 році та середньо-старша група, яку виховує вихователь Кушніренко Зіна Олександрівна, стаж роботи 27 років, у 2011 році пройшла курсову підготовку, атестувалась у 2012 році. Також, на обох групах працює замінний вихователь – Біліченко Неля Василівна, стаж роботи 2 роки, навчається заочно в Вінницькому педагогічному коледжі. Молодшо-середню групу відвідує за списком 22 вихованці, середньо-старшу -19 вихованців. Вихователі добре володіють методикою навчання і виховання дошкільної освіти. Старанно готуються до занять і проводять їх на належному науковому і методичному рівні. Співпрацюють з батьками , тримають в полі зору діяльність всіх дітей групи, роблять висновки, узагальнення, працюють на кінцевий результат.
Організація навчально-виховної діяльності з дітьми в даному закладі здійснюється відповідно до ст. 22 Закону України «Про дошкільну освіту», Базового державного компоненту дошкільної освіти, затвердженого наказом МОНУ № 615 від 22. 05.2012 р., за програмою «Дитина». Під час вивчення стану з'ясувалось, що обладнання групи відповідає належним вимогам: обладнані ігрові зони, куточки творчого розвитку дітей, достатньо ігрового, дидактичного та розвивального матеріалів за розділами програми.
Вихователі забезпечені методичною літературою відповідно до вимог програми та навчально-методичними посібниками рекомендованими МОН України.
На належному рівні ведеться документація. Календарне планування пишеться щоденно з урахуванням освітніх ліній розвитку дітей. В наявності перспективне та щоденне планування навчально-виховного процесу, підбір методичних розробок, методичних рекомендацій, посібників до нової програми, є журнали обліку щоденного відвідування групи дітьми, конспекти різних видів діяльності. Нажаль журнали щоденного відвідування дітьми закладу ведуться не належним чином.
Робота в групах ведеться відповідно до програмних вимог, повністю відповідає перспективному плануванню.
«Особистість дитини»
Освітня лінія «Особистість дитини» виконується вихователями Біліченко Н.В., Кушніренко З.О. та Дарнопук Т.М. з повною відповідальністю та знанням вимог до неї. Кожному вихованцеві групи надається максимум уваги та любові, поваги до її власних потреб та вимог. Вихователі у своїй педагогічній діяльності зважають на види темпераменту та характеру кожної дитини та вікових особливостей дітей. Вихователі багато уваги приділяють створенню бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності. Значна увага приділяється вихованню в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формуванню основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності.
Результати освітньої роботи за освітньою програмою «Особистість дитини» показали, що діти усвідомлюють поняття здоров'я та фізичний розвиток. Розуміють значення зміцнення здоров'я і запобігання захворюванням загартування, ранкової гімнастики, правильного харчування, безпечної поведінки, гігієни тіла. Діти із задоволенням беруть участь в оздоровчих заходах, володіють навичками загартовування.
Вихованці старшої підгрупи чітко розуміють важливість безпеки життєдіяльності, як своєї власної, так і інших людей.
Завдяки урокам практичного життя діти знають правила безпечного перебування вдома, у дошкільному закладі, на вулиці, на дорозі та ігровому майданчику. Ознайомлені з правилами пожежної та електробезпеки, користуванням суспільним транспортом, знають основні знаки дорожнього руху.
Без нагадування дорослого діти користуються основними гігієнічними засобами та індивідуальними предметами догляду. Добре усвідомлюють вплив фізичних вправ на розвиток та зміцнення організму, володіють основними рухами: ходьба, біг,стрибки, лазіння. Вміють виконувати вправи з предметами та без них, свідомо дотримуються правил у рухливих та спортивних іграх. В міру своєї обізнаності дотримуються правил безпеки життєдіяльності .
У дітей добре розвинене уявлення про існування свого внутрішнього світу: думки, почуття, бажання, ставлення. Діти завжди знають чого хочуть, вміють порівнювати, аналізувати, узагальнювати.
Розуміють поняття добро і зло, намагаються стримувати негативні емоції, розуміють, що самовихваляння є негативним проявом, який зачіпає гідність іншої людини.
Вміють вирізняти себе поміж інших, знаходити спільне і відмінне між собою та іншими, вказує на добре розвинену самосвідомість дітей, орієнтацію у своїх чеснотах та вадах, здатність самооцінки.
Пропозиції:
1. Продовжити працювати над підвищенням свого фахового рівня.
2. Більше уваги приділяти розвитку самостійності у дітей, креативності.
3. Слідкувати за змінним взуттям дітей, яке повинне бути зручним та відповідати вимогам.
4. Після занять з аплікації, ліплення дітям обов'язково мити руки.
5. В журналі щоденного відвідування вказувати загальну кількість пропущених днів дітьми через хворобу та з інших причин.
«Дитина у соціумі»
Вихователі закладу активно формують в вихованців вміння соціально визнаної поведінки, вміння орієнтувались в світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Діти вміють спілкуватися з однолітками та дорослими, вчаться оцінювати власні можливості та поважати інтереси та бажання іншим.
В процесі перевірки було проведено бесіди з дітьми та вихователями, що дало змогу виявити: діти розуміють зміст понять «сім'я», «сімейні традиції», сімейні обов’язки, повага членів сім'ї, турбота про них, усвідомлюють обов’язки кожного члена сім'ї, намагаються виконувати свої обов’язки, надавати посильну допомогу.
Також діти усвідомлюють, що таке родина. Що вона об’єднує усіх родичів матері та батька. Діти обізнані нормами та правилами родинного співжиття, здатні їх дотримуватися, уміють дотримувати доброзичливі, дружні стосунки в родинному колі, виявляти турботу і любов до рідних та близьких членів родини. А також, впізнають знайомих людей серед дорослих і дітей, вітаються, доброзичливо спілкуються з ними.
Діти вміють вислухати дорослого, охоче спілкуються, відгукуються на прохання, дають відповіді на запитання, виявляють чемність у ставленні до працівників закладу.
Розуміють, що чужі – це люди не знайомі, які раніше ніколи не зустрічались. Уразі потреби їх можна попросити про допомогу, але не варто довіряти, брати від незнайомців іграшки, солодощі, розповідати про свою сім'ю та місце проживання.
У спілкуванні між дітьми практично не буває загострених ситуацій. Всі діти дотримуються норм спілкування, володіють правилами поведінки. У конфліктних ситуаціях, вміють визнати свою провину, вибачитись. Під час ігрової діяльності прихильно ставляться один до одного, налагоджують між собою дружні стосунки, усвідомлюють, що дружбою треба дорожити.
Пропозиції:
1. Продовжувати формувати у дітей поняття про народні звичаї, культуру та мову України.
2. Формувати у дітей побутові навички, активізувати трудову діяльність дітей .
«Дитина в природному довкіллі»
В дітей сформовані згідно вікових особливостей уявлення про природу, помітний розвиток емоційно-цілісного та відповідального екологічного ставлення до довкілля. В групових кімнатах обладнані куточки природи. В середньо-старші групі в куточку природи є живі мешканці – кролик та рибки в акваріумі. Вихователі знайомить дітей з явищами природи, особливостями живого та неживого світу, прищеплюють позитивне ставлення до природи та пояснюють негативний вплив людської діяльності на стан природи, причинно-наслідкові зв’язки в природному довкіллі.
Щоденно проводяться прогулянки, згідно режиму груп. Відповідно до теми тижня вихователі, з метою пізнання дітьми якостей предметів, об 'єктів, явищ природи, організовують спостереження, трудову діяльність, проводять дидактичні та рухливі ігри, змагання, дослідницьку роботу з повітрям, водою, природнім матеріалом.
Так, під час прогулянки вихователь провела спостереження за сезонними змінами в природі. Діти називали пори року, їх прикмети, характерні ознаки, визначали стан погоди, рослин, характеризували поведінку тварин.
Кушніренко З.О. систематично проводить з дітьми старшої підгрупи уроки практичного життя, під час яких навчає дітей безпечно поводитись під час грози, буревію, граду, тощо. Вихованці середньо-старшої групи добре знають що таке космос, планети сонячної системи, глобус. Діти добре знають найпоширеніші у своїй місцевості дерева, кущі, лікарські рослини, ягоди, гриби, називають їх будову.
Всі діти знають і називають основних представників тваринного світу: диких та свійських тварин, птахів, комах. Діти середньо-старшої групи знають будову тіла тварин, чим і як вони живляться, в якому природному середовищі живуть, як зимують. Всі діти мають уявлення, що люди здійснюють природоохоронні заходи для збереження та відновлення рослин та тварин, які зникають. Вони проявляють цікавість, бажання та посильні уміння щодо природоохоронних дій
Пропозиції:
1. Формувати у дітей вміння давати відповіді індивідуально та повними реченнями .
2. У куточках дослідницької діяльності проводити досліди з рослинами (пророщення насіння , гілочок кущів...)
«Дитина у світі культури»
За освітньою лінією «Дитина у світі культури» діти обох груп показали обізнаність щодо предметного світу та світу культури. Добре розуміють що таке житло його роль в житті людини, цінують атмосферу рідної домівки, знають, що для життєдіяльності людині потрібні предмети побуту і вжитку.
Діти вживають узагальнюючі назви предметів «меблі», « білизна», «посуд», «побутова техніка». Переважна кількість дітей знають і називають свою адресу (село, вулиця, номер будинку), вміють визначати місцезнаходження дошкільного закладу, магазину, пояснюють, як до них дістатися.
Дітям відомо, що вулиця поділяється на проїзну та пішохідну частини. Вони називають різні види транспорту, їх призначення, характерні особливості. Середньо-старша група дітей добре обізнана з правилами дорожнього руху.
Всі діти охоче займаються предметно-практичною діяльністю під час занять, ігор та у повсякденному житті, активно долучаються до самообслуговування, праці на природі, господарсько-побутової. З задоволенням прибирають іграшки в ігрових зонах, територію ігрового майданчика.
Вихованці уміють спланувати послідовність своїх дій, узгодити власні дії з діями інших. Також, уміють добирати потрібні знаряддя праці, матеріали, знають як їх використовувати.
Під час господарсько-побутової праці діти виявляють працелюбність, організованість, відповідальність, дотримуються правил безпечної діяльності, самостійно долають труднощі, розпочату справу доводять до кінця. Вміють оцінити результат своєї роботи та однолітків. Обізнані з працею дорослих, виявляють інтерес і повагу до професій.
Під час проведення сюжетно-рольових ігор виявилось, що діти вільно володіють застосуванням соціальних ролей у грі, «покупець», «продавець», поняття «товар», «гроші», «заощадливий», «недбайливий» . Використовують різні предмети за призначенням, дбайливо до них ставляться.
Неабиякий вплив на сприйняття дітей справляє світ мистецтва. Діти сприймають і усвідомлюють мистецтво як результат творчої діяльності людини, виявляють емоції та почуття від побачених та почутих мистецьких творів. Вирізняють образотворче, музичне, танцювальне, театральне, літературне мистецтво виявляють позитивне ставлення до українських мистецьких традицій, фольклору.
Діти спроможні відображати власні життєві враження, почуття, навички в образотворчій діяльності: малюванні, ліпленні, аплікації, конструюванні. Достатньо володіють технічними прийомами роботи з різними матеріалами, проявляють творчість, фантазію.
Шляхом бесід з дітьми та вихователями було виявлено, що вихованці також орієнтуються в основних видах театрального мистецтва, творчо застосовують художньо-мовленнєвий, музично-пісенний досвід у театралізації ігор, інсценівок, самостійно вигаданих казок. Діти уміють декламувати вірші на пам'ять, переказують українські народні казки, виявляють навички образного мовлення, інтерес до улюблених літературних творів. Здатні виховувати в собі риси улюблених персонажів, виявляють художньо активність під час проведення свят.
Дітям притаманне почуття краси, вони відмінно володіють різними видами зображувальної діяльності відповідно до вікових та програмних вимог. До вирішення навчальних завдань підходять творчо, проявляють власну ініціативу.
Пропозиції:
1.Придбати у дошкільний заклад картини художників, згідно вимог програми.
2. Придбати демонстраційний матеріал з образотворчого мистецтва.
3. Обладнати у групових кімнатах музичні куточки.
4. В молодшо-середні групі під час занять з образотворчого мистецтва, ліплення, аплікації використовувати легкий музичний супровід.
«Гра дитини»
Виконуючи вимоги освітньої лінії діти в достатній мірі забезпечені ігровим та наочним матеріалом, який допомагає розвивати у дітей творчі здібності, самостійність у грі, організованість в ігровій діяльності в результаті чого у дітей формується стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому. Вихователі використовують достатньо ігор для задоволення ігрових уподобань кожної дитини, сприяють виникненню дружніх стосунків. Всі ігри знаходяться в належному естетичному та методичному вигляді, мають опис дії та систематизовані за сферами використання.
В груповій кімнаті створені ігрові зони та ігрові куточки відповідно до вимог програми. Виготовлено та повсякденно використовується чимало атрибутів для рухливих, дидактичних, сюжетно-рольових ігор, самостійної діяльності, що сприяє розвитку у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля, самореалізації.
Ігрові зони зручно розміщені і доступні для дітей різного віку. Гарні та естетичні куточки сюжетно-рольових ігор. Це аптека, перукарня, їдальня, кухня. На полицях розміщені куточки книги, ляльок, конструктивно-будівельні, а також зона самостійної ігрової діяльності.
Кожен куточок містить достатню кількість ігрових та розвивальних матеріалів, що відповідають віковим вимогам різновікової групи. Предмети мають відповідну якість, яскравий колір, правильну форму.
Під час проведення ігор вихователі навчають дітей відповідально ставиться до вибору та виконання ігрової ролі, дотримуватися правил гри, норм та етикету спілкування. Звертають увагу на те, як діти впорались з ролями, хвалять їх, підбадьорюють.
Також, діти приймають активну участь в конструктивно-будівельних, дидактичних іграх, настільно-друкованих, словесних, рухливих, театралізованих та народних іграх. В іграх вихователі об’єднують дітей різного віку, що є можливим і корисним для виховного процесу. Старші діти краще знають правила гри, в чому подають приклад молодшим, а також самостійно можуть організувати ігри для них.
Діти мають досвід діяльності з різними конструкторами та будівельним матеріалом. Вони добре володіють різними способами створення будівель, вміють діяти послідовно, злагоджено, оцінюють результати своєї та спільної роботи. Діти старшої підгрупи проявляють творчість під час ігор, пропонують свої правила та ідеї, вміють самостійно організовувати різні види ігор та ігрових вправ.
Пропозиції :
1.Атрибути до рухливих ігор виготовляти для всіх вихованців .
2 . Поповнити групові кімнати розвивальними іграми .
3. Продовжити роботу по виготовленню атрибутів до рухливих ігор.
«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»
Вихователі Дарнопук Т.М. , Кушніренко З.О. та Біліченко Н.В. докладають всіх зусиль для формування у дітей уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів навколишнього світу. Вихованці мають уявлення про застосування отриманих знань у практичній діяльності. Всі ці уявлення вихователі вдало формують під час проведення різних видів діяльності, спрямованих на розвиток елементарних математичних уявлень, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях.
Діти середньо-старшої групи вправно класифікують предмети за кількісними та якісними ознаками, вміють порівнювати предмети за кольором, формою, величиною, виділяти в них схожі та відмінні ознаки, знають дні тижня, виділяють частини доби. Діти називають геометричні фігури: круг, квадрат, трикутник, прямокутник також визначають їх ознаки . Діти добре орієнтуються в просторі, на площині аркуша паперу, вміють складати орнаменти з використанням геометричних фігур , різних за величиною, формою, кольором. Непогано діти вміють визначати розташування предметів у просторі відносно себе: ліворуч, праворуч, зверху, знизу, спереду, позаду. Діти орієнтуються в часі, користуються словами: вчора, сьогодні, взавтра, зараз, давно. Вихованці розуміють послідовність пір року, днів тижня, частин доби.
Діти активні, допитливі, проявляють інтерес до пізнання нового, роблять спроби самостійно робити висновки.
Пропозиції :
1. Організовуючи навчально-виховний процес диференціювати роботу з дітьми на заняттях, об’єднуючи їх у підгрупи, згідно віку, та добираючи для кожної з них матеріал різного змісту та складності .
«Мовлення дитини»
Значна увага вихователями приділяються розвитку мовлення дошкільників, засвоєнню культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Діти в межах програмових вимог володіють діалогічним мовленням, монологічним мовленням, ведеться активна словникова робота та індивідуальної форми роботи з вихованцями з усунення мовних вад та звукової культури мовлення, про що свідчать записи у журналі стану звуковимови дітей.
Під час вивчення роботи щодо мовленнєвого розвитку дітей, було визначено, що рівень знань дітей відповідає вимогам програми.
Діти старшої групи мають розвинений фонетичний слух і мовленнєве дихання, використовують мовні інтонації та засоби виразності, здійснюють звуковий аналіз слів. Виокремлюють голосні та приголосні звуки. Вміють складати речення, виділяють послідовність слів у реченні, складів та звуків у словах.
Діти молодшої підгрупи мають відповідний словниковий запас: називають ознаки, якості, властивості предметів, явища, події. Мовлення дітей набуває образності, вони легко спілкуються з дорослими та однолітками. Переважна більшість дітей вживає всі частини мови: іменники, прикметники, дієслова, слово сполучники, вигуки.
Діти вільно, невимушено вступають в розмову з дітьми, дорослими, чітко відповідають на запитання за змістом картинки та художнього твору. З задоволенням розповідають про себе, вміють спілкуватися, брати почуття до уваги, ввічливо ставитись до співрозмовника, вживають лагідні, пестливі слова.
Вихователі працюють над питанням розуміння та сприйняття дошкільниками української мови як державної. Вони привчають дітей слухати і розуміти мовлення дорослих, казки, оповідання, вірші, запам’ятовувати їх, дотримуючись загальної культури української мови.
Діти мають високий рівень культури мовлення та спілкування , вільно володіють правилами користування мовою у різних життєвих ситуаціях. З задоволенням декламують віршовані твори, переказують казки близько до змісту, грають у мовленнєві ігри.
Проте спостерігається ще не достатній рівень звуковимови у окремих дітей. Також, діти дають однослівні відповіді на запитання, або відповідають всі разом.
Пропозиції :
1.Організувати системну роботу з дітьми по формуванню звуковимови .
2. Формувати вміння дітей давати повні відповіді на запитання вихователя.
Моніторинг - це засіб контролю за освітнім процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічного колективу ДНЗ, що забезпечує безперервне стеження за станом освітньої роботи і прогнозування розвитку дошкільної освіти. Метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти, стану організації освітнього процесу в ДНЗ.
Завданням моніторингового дослідження є:
1. Виявити якість практичної реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти та отримати об'єктивну інформацію про якість дошкільної освіти, а також прогнозувати її розвиток.
2. Дослідити рівень засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти та освітньої програми ДНЗ.
3. Провести порівняльний аналіз відповідності фактичних результатів освітньої діяльності ДНЗ прикінцевій меті - вимогам Державних стандартів дошкільної освіти та освітньої програми.
4. Визначити чинники, які сприяють покращенню виконання освітньої програми в ДНЗ.
5. Надати рекомендації педагогам та батькам дошкільників стосовно визначення шляхів покращення якості дошкільної освіти, спираючись на результати моніторингу.
У обох вікових групах Тростянецького ДНЗ проводиться моніторинг звуковимови дітей у порівнянні з початком навчального року та наприкінці навчального року. Також, у старші підгрупі середньо-старшої групи проводяться кваліметричні оцінювання рівня розвитку дітей. Про що є відповідні записи у картках рівня розвитку дітей і в журналі звуковимови.
Під час проведення моніторингу вихователі використовували такі методи педагогічної діагностики:
- контрольні та підсумкові заняття;
- міні-заняття з окремими дітьми;
- спостереження за дітьми (безпосередні, опосередковані);
- бесіда з дітьми (як допоміжний метод);
- метод доручень (як один із видів природного експерименту);
- вивчення продуктів праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості тощо);
- контрольні зрізи рівнів знань та умінь дітей з різних розділів програми (нульові зрізи - у вересні, контрольні зрізи - у грудні-січні, підсумкові зрізи - у квітні-травні);
- дидактичні ігри та вправи;
- розвивальні ігри;
- вивчення листків здоров'я кожної дитини;
- аналіз мовлення батьків і рідних дитини;
- кваліметричні методи .
Пропозиції :
1. Моніторинг проводити у всіх вікових групах .
2.Педагогічне обстеження рівня розвитку дітей може проводитися:
- за найбільш значущими знаннями, вміннями та навичками (показниками, критеріями) з кожного розділу програми (цікава математика, мовленнєве спілкування, рідна природа, ознайомлення з довкіллям, образотворча діяльність, ігрова діяльність тощо);
- за показниками (критеріями) кожної освітньої лінії («Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у світі природи», «Дитина у світі культури», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»,«Гра дитини», «Мовлення дитини»);
- за показниками (критеріями) ключових компетентностей (здоров'язбережувальна, особистісно-оцінна; родинно-побутова, соціально-комунікативна, предметно-практична, художньо-продуктивна, ігрова, сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, природничо-екологічна, мовленнєва, комунікативна
На підставі Постановою Кабміну від 14.12.2011 №1283 "Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти" в дошкільному закладі ведуться такі аналітичні документи:
Журнал стану звуковимови дітей обох груп. Проводиться порівняльна характеристика звуковимови дітей на початку навчального року (жовтень 2015р.) та наприкінці навчального року (березень 2016р.).
Кваліметричні моделі оцінювання розвитку дитини старшого дошкільного віку . В якому вказуються результати рівня розвитку дітей згідно шкали та визначається рівень розвитку дітей .
Пропозиції :
1. Завідувачеві ДНЗ видавати накази про проведення моніторингу оцінювання рівня знань , умінь та навичок дітей та про підсумки моніторингу.
2. Скласти план проведення моніторингового дослідження рівня знань, умінь і навичок дітей, сформованості їх життєвої компетенції станом на кінець навчального року.
3. Зробити зведену таблицю показників якості освітнього процесу у вікових групах, результатів моніторингу оцінювання рівня знань, умінь та навичок дітей в ДНЗ .
У роботі вихователів контрольні та підсумкові заняття займають чільне місце, оскільки одночасно можна перевірити рівень виконання програми з конкретного розділу чи освітньої лінії більшої частини дітей. Проте на такому занятті має бути присутній для фіксації показників і ведення протоколу педагогічної діагностики завідувач. Фіксування результатів педагогічної діагностики записуються у протокол обстеження (окремо по кожній дитині або у зведеній таблиці. В результаті педагогічної діагностики підраховується кількість виставлених позитивних оцінок за кожним з показників у таблиці і для кожної дитини. Отримані результати дають можливість визначити, які з пройдених тем багатьма дітьми засвоєні недостатньо, а тому необхідним є проведення повторних занять, інших форм організованої навчально-пізнавальної діяльності з вихованцями.
Пропозиції :
Критерії оцінювання компетентності дошкільника мають бути не формальними - не кількісними (виконав, запам'ятав, зробив, повторив, відобразив тощо), а якісними (як саме виконав - самостійно, раціонально, старанно, творчо, точно чи за допомогою інших, шляхом простих маніпуляцій, похапцем тощо).
2.2. Організація методичної роботи
Педагогічний колектив Тростянецького дошкільного навчального закладу працює над реалізацією загальних науково-методичних проблемних тем: «Розвиток дитячої гри – запорука успіху у вирішенні завдань всебічного розвитку дитини – дошкільника. Сучасні підходи в практичній роботі з дошкільнятами» та «Удосконалення співпраці садка і сім’ї в питаннях формування самостійної, комунікативно розвинутої особистості дошкільнят. Формування культури здорового способу життя як складову психофізичного розвитку».
У дошкільному закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів, для ефективного росту фахової майстерності педагогів. Завідувачем проводиться співбесіда та анкетування з вихователями щодо підвищення професійного рівня. Проводяться засідання круглих столів по питаннях вдосконалення педагогічної майстерності, обмін досвідом педагогічної майстерності. Також, під час виробничих нарад розглядаються питання підвищення фахової майстерності. Педагогічні працівники займаються самоосвітою.
В навчальному закладі засідання педагогічних рад проходять відповідно до річного плану роботи. Засідання педагогічної ради сплановані, добре продумані питання, передбачено по чотири основних питання, які є актуальними. Аналіз протоколів педагогічних рад свідчить, що завідувач та педагогічний колектив закладу відповідально підходить до підготовки і проведення засідань. Хоча протоколи педагогічних рад оформлені не правильно.
Однією з форм методичної роботи в дошкільному навчальному закладі є організація виставок, як епізодичних так і постійнодіючих. Це виставки дитячої творчості, спільних робіт дітей з батьками, спеціальні тематичні виставки.
У методичному куточку зібрано конспекти занять, конспекти логопедичних занять, сценарії свят, кращі дитячі роботи.
Пропозиції:
1. В роботу педагогічного колективу впроваджуються масові, групові та індивідуальні форми методичної роботи.
2. Діагностування педагогів проводити систематично за допомогою анкет, діагностичних карт, картосхем морально-педагогічного клімату в колективі.
3. Поповнювати методичний куточок методичною літературою, посібниками, демонстраційними картками.
4. При написані протоколів педагогічних рад враховувати вимоги до ведення ділової документації.
2.3. Організація розвивального навчально-виховного середовища.
Всебічний розвиток дитини неможливий без створення сучасного розвивального життєвого простору, тобто оновлення предметно – розвивального середовища.
Забезпечення груп дітей дошкільного віку сучасними навчально – наочними посібниками та іграшками здійснюється відповідно до Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально – наочних посібників та іграшок у дошкільних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.09.2002р №509 за рахунок додаткових джерел фінансування.
Створена на сьогодні навчально – матеріальна база дошкільних груп в певній мірі відповідає вимогам Державного стандарту – Базовому компоненту дошкільної освіти (нова редакція)
Формуванню та розвитку ключових компетентностей дошкільників допомагають сформовані в групі центри розвитку, в яких створені умови для ігрової, навчальної, художньо – естетичної та трудової діяльності дітей. Для створення оптимального розвивального простору педагогічні працівники підібрали різне обладнання, продумали його оптимальне розміщення та кількість.
В групах створено умови для різних видів ігор: конструкторсько – будівельних, настільно – друкованих, дидактичних тощо.
Центр розвитку образотворчої діяльності має різноманітне наповнення, зокрема: різні види олівців, фарби, фломастери, крейду, папір для малювання, розмальовки, пластилін, обладнання для аплікацій та ліплення.
В центрі розвитку трудової діяльності є обладнання, що спонукає дітей до практичних дій та сприяє розвитку у них навичок самообслуговування.
Тематичні осередки розвитку за своєю організацією, змістовним наповненням забезпечують реалізацію особистісно – орієнтованої моделі навчально – виховного процесу. Їх предметне наповнення відповідає певним інноваційним характеристикам, забезпечує ступінь свободи дитини та її розвиток.
Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція) вказує на те, що зміст варіативної складової дошкільної освіти визначається навчальним закладом з урахуванням особливостей регіону, навчального закладу, індивідуальних освітніх запитів дітей, побажань батьків або осіб, що їх замінюють.
В Тростянецькому дошкільному навчальному закладі не реалізовується варіативна частина Базового компоненту дошкільної освіти.
З метою художньо - естетичного розвитку та формування музичної компетентності дітей, розвитку творчих, виконавських здібностей вихователями та керівником в тісній співпраці з батьками проводяться свята та музичні розваги
Складається план свят та розваг згідно річного плану. Під час організації музичних свят враховуються вікові, індивідуальні особливості вихованців.
Свята для дітей різновікових груп проводяться близько десяти раз на рік: «Осінь в гості завітала», «Свято Миколая», «Новорічна казка», «Стрітення», «Мамине свято я зустрічаю», фізкультурне свято, «Свято птахів». Для дітей старшого віку ще передбачено «Прощавай садок дитячий».
Музичні розваги для дітей дошкільного віку організовуються приблизно 1 раз на 2 тижні. Їх тематика відповідає віковим та індивідуальним особливостям дітей, їх запитам та рівню розвитку.
Під час свят та розваг використовуються різні види художньо – естетичної діяльності дітей: спів хором, таночки, хороводи, музичні ігри, інсценування, народні казки.
Організація свят та виховних заходів в дошкільному закладі здійснюється на належному рівні.
Пріоритетними напрямком роботи педагогічного колективу є збереження, укріплення та відновлення здоров'я вихованців. Згідно цього велика увага педагогічного колективу спрямована на виконання комплексного плану оздоровчих заходів, заходів на реалізацію завдань фізичного розвитку, загартування, дотримання рухового режиму, комплексного використання традиційних і нетрадиційних оздоровчих заходів, проведенню днів здоров’я, тижнів та місячників безпеки.
З метою оптимізації фізкультурно-оздоровчої роботи, підвищення рухової активності дітей в поєднанні з художньо-естетичним розвитком, в дошкільному закладі згідно річному плану організовуються спортивні свята, спортивно-музичні розваги та інші спортивно-масові заходи.
В зв’язку з відсутністю в дитячому закладі інструктора з фізичного виховання всі спортивно масові заходи в ДНЗ проводяться вихователями груп.
При підготовці та проведенні фізкультурно-спортивних свят діти отримують можливість проявити активність, ініціативу, самостійність, творчість, що позитивно впливає на розвиток їх здібностей і особистісних якостей.
В змісті спортивних свят присутні сезонність, тематична та сюжетна направленість, враховуються досвід дітей, психологічні і індивідуальні особливості розвитку (фактичний стан здоров’я). Аналіз діяльності свідчить про позитивний вплив фізкультурних свят на виховання у дітей інтересу до активної рухової діяльності.
Найважливіший підсумок кожного спортивного заходу – це радість від участі, перемоги, спілкування та спільної рухової діяльності.
Отже, в закладі на оптимальному рівні організовуються та проводяться спортивно-масові заходи.
Пропозиції та рекомендації:
1. Продовжити роботу по виготовленню атрибутів до свят та виховних заходів.
2. Продовжити роботу по виготовленню атрибутів до рухливих ігор.
3. Впроваджувати варіативну частину Базового компоненту дошкільної освіти.
2.4. Створення інформаційного простору навчального закладу.
Сьогодення в освіті все наполегливіше вимагає нових методик, методів та форм навчання, впровадження яких сприяло б активізації навчально – пізнавальної діяльності учнів, підвищувало ефективність набуття учнями нових знань, розвивало творчу активність, а також навички колективно злагоджених дій.
Саме інноваційна освітня діяльність педагогів навчального закладу забезпечує взаємодію всіх учасників навчально – виховного процесу на шляху зазначеної мети.
Педагогічний колектив працює над проблемними питаннями: «Розвиток дитячої гри – запорука успіху у вирішенні завдань всебічного розвитку дитини – дошкільника. Сучасні підходи в практичній роботі з дошкільнятами» та «Удосконалення співпраці садка і сім’ї в питаннях формування самостійної, комунікативно розвинутої особистості дошкільнят. Формування культури здорового способу життя як складову психофізичного розвитку».
З метою ознайомлення з суттю нових педагогічних освітніх стратегій, послідовністю очікуваними результатами в навчальному закладі на нарадах при завідувачу виносились для обговорення такі питання:
- «Безперервна освіта вчителя – необхідна умова підвищення професійної майстерності, готовності до інноваційної діяльності»» (протокол №2 від 09.10.2014р);
- «Шляхи впровадження інноваційних технологій у практику» (протокол №3 квітень 2014 р)
Проводяться засідання круглого столу по обміном досвіду за темами ефективності впровадження в навчально – виховний процес інноваційних педагогічних стратегій, а саме:
- «Впровадження в практику роботи вихователів ДНЗ досвід роботи видатного педагога Н. Гавриш по розвитку творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку»;
- «Використання інноваційних технологій інтелектуального розвитку дошкільника на заняттях у ДНЗ».
Педагоги закладу на достатньому рівні володіють сучасними технологіями, використовують в роботі наявні технічні засоби навчання: музичний програвач, телевізори. Але, для підвищення ефективності навчання дітей та створення умов для розвитку творчої і пізнавальної активності дошкільників необхідно в навчально – виховному процесі використовувати сучасні технічні засоби: комп’ютер, ноутбук, проектор.
Програмою розвитку Тростянецького дошкільного навчального закладу передбачено придбання нової комп’ютерної техніки, проектора.
Пропозиції:
1. Широко використовувати ІКТ в навчально – виховному процесі.
2. Постійно поповнювати програмне забезпечення відповідно діючим програмам .
3. Посилити роботу по залученні спонсорських коштів на придбання комп’ютерної техніки.
4. Приймати участь в різноманітних Конкурсах, результатом участі в яких є отримання новітньої комп’ютерної техніки.
ІІІ. Забезпечення прав та законних інтересів учнів.
3.1. Створення умов для навчання дітей з ООП, в тому числі з інвалідністю
На даний час у закладі не має дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізувавши списки дітей дошкільного віку , можна зробити висновок, що на наступні роки таких дітей у закладі не буде.
Голова комісії: начальник відділу освіти
Тиврівської райдержадміністрації __________ О.Т. Нижник
Члени комісії: __________ Л.Л.Касянчук
__________ О.С. Табачук
__________ О.М. Кроча
__________ Л.Л. Какулія
__________ Н.С. Грицишина
__________ Л.М. Білоус
__________ М.С. Подзігун
__________ Н. В. Осіна
Навігація
- Головна
- Новини
- Фотоальбом
- Контакти
- Громадська приймальня
- Корисні посилання
- Пошта
- Прозорість та інформаційна відкритість діяльності ДНЗ
Новини
Контакти
Адреса:
Тел.:
Email: